Gå til innhold

feriemodus

juli 3, 2009

ikke i skrivehumør om dagen men det kommer sikkert, så tenkte at jeg skulle ta noen ønskerepriser på min gamle blogg på blogg.no, grunnen til at jeg kom på den er at jeg fikk en kommentar fra per på et innlegg hvor det sto at jeg skulle få grisebank neste gang han så meg.  det ble skrevet i 2007 men han var sint fortsatt. anyways here goes…

en samtale med øystein djupedal fra tiden han var kunnskapminister…

– ja den rapporten har jeg ikke sett og den tror jeg heller ikke noe på

– jo men det er jo den mest seriøse undersøkelsen som noensinne er gjort på barnehager og de virkningene dette har på barn

– det som er viktigst for meg er at det pedagogiske innholdet..

– ja det har vi hørt noen ganger nå, men hvordan kan du bare avvise en rapport som du ikke engang har lest?

– men det har jeg heller ikke gjort

– jo du gjorde det jo akkurat nå?

– nei jeg sa bare at jeg ikke tror på den rapporten

– men er det ikke viktig å lytte til hva ekspertisen sier om disse sakene da?

– jo det er det selvsagt, men i bunn og grunn så vet foreldrene best hva som er riktig å gjøre for sine barn

– jo men du vil jo ha alle barn i barnehage og ikke la folk få velge

– nei

– jo men dere fjerner jo kontantstøtten

– det kan være det, men det er best for barn å være i barnehage

– ja men hvis noen foreldre heller vil ha barna hjemme da?

– så får de gjøre det men da kan de ikke regne med noen støtte fra staten til det

– men dere subsidierer jo barnehageplasser med flere tusen kroner i måneden er det ikke riktig da at de som velger å ikke ha barna der før litt støtte økonomisk for det valget de har tatt

– men vi kan jo ikke bruke penger vi heller kunne brukt på flere barnehage plasser til å gi til foreldre som vil ha barna hjemme

– jo men hvis flere har barna hjemme så trenger dere ikke bygge så mange barnehager heller dette er vel et regnestykke som går i favør av staten

– jo men vi i norge har verdens beste barnehager med et godt pedagogisk innhold og det skal vi være stolte av

– men nå kommer det undersøkelser som sier at barn tar skade av å være i barnehage før de er tre år, i tillegg så har man over år minsket arealet per barn i barnehagene

– jo men det som er viktig for meg er at vi i norge…

– …har verdens beste barnehager det har vi hørt deg si men er det ikke litt rart at man i norge har halvert arealet for barn mens man har firedoblet det for burhøns?

– du kan jo ikke sammenligne barn med høns

– jo men arealmessig så sier det vel litt om utviklingen…

– du det der vet ikke jeg noe om og jeg tror ikke det har skjedd

No comments yet

Legg igjen en kommentar