Gå til innhold

en vanlig samtale i r’s liv…

juli 4, 2009

i en måned har nrk okkupert parkeringsplasser på løkka for å spille inn en barneserie. de har polititillatelse til å okkupere plassene fra kl 0700 til 1700, til stor irritasjon for de fleste av områdets beboere.

over lengre tid har r og hans kamerater gjort så godt de kan for å ødelegge deler av inspillingen, bl. annet ved å snakke høyt når de går forbi og noen i crewet roper stille, og ved å skrike ut i bakgården når nrk tappert prøver å spille inn en scene. kl 1800 er r på vei hjem fra jobb etter litt bitter overtid og skal parkere bilen, og hva finner han, jo en ledig plass der nrk vanligvis har bilene sine. ikveld derimot så jobber også nrk overtid og trenger plassene lenger.

her er sånn ca samtalen som følger om r’s bravader onsdag kveld

nrk: unnskyld men du kan ikke parkere her

r: jo det kan jeg

nrk: jo men vi trenger plassene, vi spiller inn en serie

r: det driter jeg i

nrk: hæ?

r: det driter jeg i sa jeg

nrk: men vi har jo reservert plassene, du kan ikke parkere her

r: jo det kan jeg, dere har reservert plassene fra 0700 til 1700, nå er klokka 1800 og denne plassen er ledig så her skal jeg parkere

nrk: men vi spiller inn en serie for nrk, en ungdomsserie

r: som om det skal få meg til å ikke parkere her, jeg hater nrk og alt dere står for

nrk: men det er jo en ungsomserie, til gode for alle som alle kan se

r: nå har dere hatt plassene her i en måned og dere er faen ikke her hver dag engang, dere har hatt hele dagen på dere til å spille inn drittet deres, at dere ikke er ferdig er ikke mitt problem jeg skal parkere her

ø: haha, kødder du eller, dritbra, du fikk ut mye innebygd aggresjon idag eller?

 

r: faen jeg var så sint, det er jo helt umulig å parkere her også skal de ha hele gata en måned til bilene sine for å spille inn den serien, de kan parkere der de får plass som alle andre også kan de bære utstyret sitt

 

ø: faen er det til bilene? jeg trodde det liksom var for kulisse jeg, at alt skulle være likt gjennom serien

 

r: nei det er for bilene

 

ø: faen så bra at du ikke flytta deg, vet ikke om jeg hadde klart det du gjorde der, well done!

 

r: jo men det slutter ikke der, jeg var jo ikke helt inne i plassen for jeg måtte rygge meg til, så nrk dama stilte seg bak bilen min for å nekte meg plassen

 

ø: hæ? hva gjorde du da?

 

r: jeg åpnet døra og sa nå flytter du deg, men hun bare sto der

 

ø: hehe

 

r: så da kjørte jeg til jeg traff henne

ø: kødder du eller

r: nei, så åpnet jeg døra igjen og sa nå flytter du deg om du ikke vil bli kjørt ned!

ø: og?

r: da flytta hun seg

ø: hehehe

r: men det værste var at jeg måtte på kiwi for å handle, og når jeg kom ut så sto hun der og holdt av en annen parkeringsplass, så jeg gikk forbi henne og så smilte jeg

ø: faen hun må hate deg

r: ja, hun så på meg og jeg kunne se trynet hennes vri seg også ristet hun på hodet

ø: hehe, gull ass

No comments yet

Legg igjen en kommentar